Welcome to the universe of Sims

Direktlänk till inlägg 23 december 2013

Utforska framtiden med Leviona- Utopisk kärlek

Av Sigrid och Amanda Simselfs - 23 december 2013 10:11

 

Leviona kastas bokstavligen ut i den nya framtiden  

Hon ställer sig upp och granskar de ljusrosa och blålila träden

"den nya framtiden var verkligen... glad" tänker hon lite förvånat  

Reser Nediti pratar med henne, han har hittat hennes ättlingar

"vad konstigt, jag har ju ingen kille...." tänker hon en säger inge, de måste hon hälsa på nån gång  

Ute på gatan står en lite speciell familj, de har inte såna framtidskläder riktigt  

De överraskar henne rejält när de börjar skutta omkring i sin löjliga gångstil   

Leviona börjar skrika helt plötsligt  

inte skriker hon på någon alls, har det med instabilitetsegenskapen kanske eller det faktum att hon startar ett daggkrig med en tjej på boendet        

De har väldigt kul tillsammans när de kastar de konstiga ballongerna på varandra och färgar om varandra    

Sen ser Leviona något kontigt, en hög med guld? och en stor blomma  

Hon går fram och känner på blomman, det droppar några daggdropar i huvudet på henne  

hon samlar ihop den konstiga vätskan i ett daggrör   

Hon blåser en stor daggbubbla men ingenting händer med henne  

Leviona tar sin vindkniv och drar till parken där hon möts av en läskig överraskning  

De glada invånarna går i takt

"Dessa invånare kanske är lite för konstiga.." tänker Leviona när hon ser på dem  

Tillbaka på boendet ska Leviona syntensitera en chokladtomte, det går inte så bra på grund av hennes låga färdighet i avancerad teknik, blöt går Leviona där ifrånmed sin tomte och tänker "utopisk eller inte, framtiden är krånglig"  

Sen ska Leviona läsa lite men bokhyllan vill inte sammarbeta och hon får fel bok gång på gång på gång      

När Leviona ska välja sin dröm igen blir det om kärlek  

Och hon vaknar upp med en längtan att ha någon nära

"mina drömmars kille kanske finns på riktigt" tänker hon, det var en rik framtidskille med gröna kläder i drömmen  

Leviona splashar ett rör med dagg på sig och blir naturligtvis lika röd som kärleken  

- vad tycker du jag ska göra Tina? Frågar Leviona efter att ha berättat om sin dröm

- i framtiden finns det något som heter webträffar, där kan du kolla efter din gröna prins, kurr!  

Leviona skapar en profil och får en träff direkt, sina ättlingars granne vill träffa henne. Dock är han ingen grön prins  

Hon har märkt att hon inte ser ut som alla andra framtidsbor och vill ändra på sig, men inte så dramatiskt, kanske börja med lite hår och smink eller något  

"nu kanske jag smälter in lite bättre, med min nya frisyr och smink" tänker hon men hon är inte säker för hon visar ju sina öron

 

Hon ringer killen hon träffade på WebTräffar och de bestämmer sig för att mötas i parken  

Men när hon kommer fram ser hon någon annan, en rik framtidssim med gröna kläder  

- hej jag heter Leviona, och du?

- jag drömde om dig i natt. säger han förvånat Levionas hjärta börjar bulta och kinderna rosas  

de har jättemycket gemensamt, tillochmed deras stjärntecken passar ihop  

men ingen av dem vet hur man ska gå vidare även om båda vet att de gillar varandra  

Leviona går på sina impulser och kysser honom, även om inte det riktigt uppskattas  

Hon går på ett annat spår och blir vän med honom istället

 

När hon ska äta kvällsmat beställer hon en spännande framtidsrätt   

som hon blir lite besviken över...  

Sen letar hon upp Felix hus   

Och det går väldigt bra  

nästa morgom vaknar hon i en främmande säng

"vad gör jag här, varför är jag inte hemma?"   

Sen letar hon upp Felix och överraskar honom igen, denna gången uppskattas det    

väldigt mycket...  

Men när hon vill gå ett steg längre backar han

- du är  bokstavligen min drömtjej men jag är inte redo för ett förhållande

"vadå inte redo, du är 21 år" tänker hon men säger inget  

Vi får avsluta med denna sjukt random bild av Leviona och Felix där Leviona vill vara romantisk och Felix rolig, han har i alla fall humor, den gröna drömprinsen.../Amanda

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigrid och Amanda Simselfs - 21 februari 2015 15:41

Jag har sett att jag fortfarande får träffar här, vilket är väldigt konstigt eftersom jag inte har lagt upp nåt på över ett år.  Det är helt sjukt hur tiden har gått och jag har helt enkelt glömt bort bloggen. Jag har bestämt mig för att jag vill blo...

Av Sigrid och Amanda Simselfs - 16 februari 2014 09:45

Det har varit häktiskt, men tillslut ligger alla barnen och sover.   James (näst äldsta sonen) fyller år. Äntligen blir han ett barn!   Nu är det fullt i hushållet så Daisy försöker träna bort sina graviditetskilon...   Och det ger resultat!...

Av Sigrid och Amanda Simselfs - 15 februari 2014 14:22

Min PGC arvinge gifte sig med en väldigt mullig tjej. Jag tänkte göra om henne och jag lät henne träna och designade om hennes hår/smink/kläder:   Före:   Efter:   Kommentera gärna!/Sigrid     ...

Av Sigrid och Amanda Simselfs - 15 februari 2014 08:41

Daisy försöker hålla sig i form mellan graviditeterna.   Men det är inte lönt för nästa sekund är hon gravid igen...   Äldsta barnet Jack fyller år!   Han får ett eget mini sovrum för att småbarnen skriker ofta. (Jag har väggarna nere med men...

Av Sigrid och Amanda Simselfs - 14 februari 2014 19:54

Glad alla   dag! Jag hoppas att ni har gått och kramat alla ni älskar!... Här kommer massa bilder på alla mina sims par. Först ut min PGC.     Mitt roligaste frieri...                   Sist men inte minst mitt favorit par.     ...

Kommentarerna då?

Vart tog kommentarerna vägen, vi saknar er!!!

Lämna ett avtryck, det är bättre än en kommen

Presentation


Hej. Vi är två tjejer på tretton år som startat en simsblogg. Här bloggar vi om nyheter, roliheter och mera men allt relaterat till sims!

LänkLista

Downloads

Omröstning

Hur hittade ni hit?
 följde er när ni hette mylifeasasim
 följde er när ni hette simsefls
 googlade på något
 en kompis
 genom en annan blogg
 annat sätt

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate if you not speaking swedish

länkbyten

så länge har bloggen funnits till


Ovido - Quiz & Flashcards