Welcome to the universe of Sims

Alla inlägg under september 2013

Av Sigrid och Amanda Simselfs - 30 september 2013 21:22

Detta är Monica, hon har precis flyttat till en studentlägenhet i en ny stad för att studera, hennes största dröm är att bli en vampyr, hon sitter och väntar på sin rumskompis  

Hon hör steg utanför och går till dörren  

Och när hon ser vem, eller vad det är kan hon knappt tro sina ögon  

Och det blir bara tydligare att Griselda (fult namn) är en vampyr, Monica vet inte riktigt vad hon ska göra... Men det vet jag

 


De måste bli vänner, bryt isen lite med småprat  

Men ibland blir det kanske lite fel, så länge som de blir vänner är det lugnt  

Det blir kanske riktigt tryckt...  

Men till sist blir till och med Griselda upp mjuknad  

Gör något kul tillsammands, åk ut och bowla... Allt för vänskapen  

Stick till en nattklubb och dansa lite, till sist blir de vänner  

Då bestämmer sig Monica för att fråga, välj interaktionen "Be att förvandla"    

Och om de har en tillräckligt bra relation blir det såhär  

Och din sim kommer att göra ett knäppt ansikte (tänk hur Lela Hero skulle se ut  )

 

Sen kommer ett rött moln med en massa fladdermöss att virvla runt din sim  

Du kommer att få denhär humöreffekten,   

Sen är det bara att vänta ett tag, tyvärr krachade mitt spel så jag kan inte visa er hur det ser ut =(/Amanda




Av Sigrid och Amanda Simselfs - 29 september 2013 10:12

 

Under natten inser Lela att familjen är riktigt fattig  

Medans Martin (hans nya namn) öppnar hotell Lizzibelle  

Tja, men en taskig budget duger det väl, till en början  

Lela sticker till soptippen för att skaffa lite möbler...  

Och sen vill hon gunga lite med Leon, är det bara Lela som gör det där ansiktet hela tiden?  

Mycket bättre  

Martin har en liten överraskning på gång...  

En kvinna kommer, det är ingen mindre än Martins gamla Ex, Jenni James Brown. De har också en son tillsammans  

Men när hon går in sker en HEMSK olycka...  

Oh ohh

 


Men den modiga Martin släcker branden på nolltid  

Lela och Jenni kommer faktiskt riktigt bra överens  

Medans Martin gör en nödmåltid  

Sen äter de alla och Jenni går hem. Det blir en vanlig kväll för familjen Hero  

Men på morgon får Lela väldigt ont i magen, men det går också väldigt snabbt, en lugn hemmafödsel  

Funnyfaces.se  

Tvillingarna Joel och Magnus(?) föds  

Joel= ingen arvinge och var fick han sitt svarta hår ifrån?  

Magnus= Ingen Arvinge och jag fattar inte var det svarta håret kommer ifrån  

Surt ansikte igen...  

Och då får jag ett gyllene tillfälle att ändra Lelas hår  

Nu är JAG glad i alla fall...  

Tre barn, Leon kommer att ha det svårt när han växer upp.../amanda

Av Sigrid och Amanda Simselfs - 29 september 2013 08:51

Jag kommer att byta hårfärg på grundarsimmen, Lela (om jag kan) för jag hatar den nuvarande =(  

Tje, detta är hur hon ser ut nu.../Amanda

Av Sigrid och Amanda Simselfs - 27 september 2013 17:33

 

Bilderna är från hemsidorna, Du hittar denna här  

Denna hittar du här

 

Denna hittar du här  

Här

Du kan ladda ned denna här  

Denna hittar du här  

Och denna fina, min favorit än så länge finns här  

"Länk"

En söt lång fläta finns här


Detta är mest till er som tycker att alla hår ät för korta so, enjoy/Amanda 



Av Sigrid och Amanda Simselfs - 26 september 2013 19:27

 

Vem säger att Benhilda inte har Swag?  

Lela bestämmer sig för att säga upp sig från dektektivarbetet och börja skriva, så hon får tid till Barnet/barnen  

Gör era simmar också sånahär miner  

Hon bestämmer sig för att börja skriva på en serie kallad: Liila och Ondskans mästare, med en massa böcker  

Sinbald stjäl godis från Leon, Igen! Tillsist åker han ut, Leon kan inte växa upp under såna hemska förhållanden  


Sen tog Goodwin en liten lektion i matlagning, något som Lela troligen uppskattar  

Sen stack han och bytte namn till (minns inte)  

Lela sade upp sig från sitt jobb som dektektiv och började jobba som författare  

Men, Gissa vad som händer, Lela mår illa igen, av en okänd anledning  

Bonehilda är lite knäpp, men har swag  

Siktet ändras..  

JA!!!/Amanda

Av Sigrid och Amanda Simselfs - 22 september 2013 17:43

Jag hittade en stad kallad "Nya sunset valley" . Det är en version av sunset Valley, med den är utvecklad för att passa 2013

Jag ska spela lite i den med   

Vanessa Von Cresta  

Och Lola Von Cresta, min första universitetsfamilj får liv igen. Jag är lite kär i dessa simmar inser jag nu.   

När jag visar mitt spel eller en recension i denna stad ser ni denna ikon

Kan ni inte vänta på en recension hittar du staden här!/amanda

Av Sigrid och Amanda Simselfs - 21 september 2013 16:22


  Du kan ladda ned Mitt mönster här/Amanda

Av Sigrid och Amanda Simselfs - 21 september 2013 10:57

   

Lela mår värkligen illa, det är nästan som man blir orolig  

Lela går till sommarfestivalen där hon har ett jobb  

Men hon kan ju lika gärna ha lite kul också  

Men Goodwin Uppvaktar henne bakifrån  

Och de har den bästa dagen någonsin  

Men Lela börjar att må dåligt, IGEN!!!  '

Och sen är den trevliga dagen slut, fallet är löst och Lela återvänder hem  

Plötsligt ändras kamerasiktet...  

Och Lela är gravid =)    

Det blir mycket dans till barnmusik, man vill ju ha tvillingar  

Familjemiddag, där Goodwin och Sinbald förbättrar sin relation lite  

Efter Middagen när Goodwin fixar tvn blir han pappa, men inte till Lelas barn utan till en annan kvinna som han var med innan han träffade Lela  

Men han berättar inget för Lela. Det är ju pinsamt  

Den andra kvinnan kommer förbi och han förklarar för henne att han bara vill vara en vän.  

Då bestämmer sig barnet/n för att komma  

Men Goodwin märker inget och ger den andra kvinnan en bild föreställande Goodwin och Lela på en strand  

När Lela kommer ut blir han chokad och tar henne till sjukhuset  

Men är det inte Goodwin som ska köra?  

En papparazzi blir helt galen...  

Och några timmar senare är den lilla pojken Leon född  

Och jag vill direkt veta om han är en arvinge  

Men nej, Pappans ögon och hår  

Sen skaffar jag mig en Benhilda för att ta hand om mitt barn  

Och Sinbald får äran att framkalla henne  

Hoppas inte Leon blir rädd  

Sinbald stjäl Leons godis. Vad är det för förhållanden att växa upp under? Men han tjänar pengar åt familjen  

Leon blir hel förkrossad.  

Men han hämtar sig snabbt med sin fina lilla låtsaskompis

/Amanda

Kommentarerna då?

Vart tog kommentarerna vägen, vi saknar er!!!

Lämna ett avtryck, det är bättre än en kommen

Presentation


Hej. Vi är två tjejer på tretton år som startat en simsblogg. Här bloggar vi om nyheter, roliheter och mera men allt relaterat till sims!

LänkLista

Downloads

Omröstning

Hur hittade ni hit?
 följde er när ni hette mylifeasasim
 följde er när ni hette simsefls
 googlade på något
 en kompis
 genom en annan blogg
 annat sätt

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate if you not speaking swedish

länkbyten

så länge har bloggen funnits till


Ovido - Quiz & Flashcards