Welcome to the universe of Sims

Alla inlägg under augusti 2013

Av Sigrid och Amanda Simselfs - 24 augusti 2013 15:52

Min sim har egenskapen galen. först tänkte jag: "ÅÅÅ! vad tråkigt!". Men nu är galen en favorit-egenskap för mig. Galna simar i ju jätte-roliga! Dom kan stå och prata med sig själva, sova med ytterkläder, rota i soptunnan och göra andra simar jätte-arga medans jag sitter och skrattar. Här kommer några blider på min galna sim.        

Galet är kul! testa/Sigrid

Av Sigrid och Amanda Simselfs - 23 augusti 2013 21:43

Nu är det fredagsmys, om det så är det sista jag gör så är det fredagsmys hoppas inte föräldrarna stör nu är det slut på veckan det är dags för fredagsmys! Efter en lång utmattande vecka i skolan är det äntligen fredagskvällen, och det firar jag med fredagsmys. Jag hade planerat att skapa del två i Avorys sommar men tydligen var det mysdags med familjen som gällde, och för er som tycker att långa texter ser ut som bla bla bla kommer en liten bild....

Det här är min egen hungerspelsbrosh som jag sorgligt nog slarvade bort och en bild på Lina muffins min mobilsim :)/Amanda

Av Sigrid och Amanda Simselfs - 22 augusti 2013 18:34

Det här är Jereme som har fått många klagomål av andra simar om att han är lite mullig  . Men det fixar jag lätt! Det är bara att hoppa på rullbandet och börja träna hårt, bokstavligen.

Så här såg han ut före...  

och efter!  

Lycka till!/Sigrid

Av Sigrid och Amanda Simselfs - 20 augusti 2013 16:37

Nu ska jag lära er hur man hittar de oupptäcka öarna en efter en  

Ni kommer få lära er dem i denna ordningen, om ni inte orkar jobba för att låsa upp öarna skriv då bara in i fuskrutan testingcheatsenabled true och sen Discoveallunchartedislands. Då har du alla Öarna men idag ska jag lära er hur man får ö ett  

Detta är Lopita, hon är er guide och ska visa er runt bland de olika öarna.  

Först rekommenderar jag att ni ska ta en taxi till sjukhuset  

tadaaa, vid sjukhuset finns det lite vatten och sen en ö med ett berg till vänster(om man tittar från sjukhuset)

Till den ön ska ni åka, till bryggan  

Så här ser den ut

Gåt till den röda fläcken eller någonstans nära där      

detta borde hända och du borde få upp ett meddelande som lyder "(Sim namn) har upptäckt en tidigare oupptäckt ö, nu är den din att bygga på och anpassa som du vill. Vilka andra dolda skatter och hemligheter kan äventyrare hitta där ute"  

VAd ska man göra men ett eget litet paradis då?  

Man kan ju till exempel bygga ett eget litet mysigt semsetserhem  

Eller så om du har mycket pengar, bygg ett semesterhem, sen tar du in på hotell...


Jag hoppas att ni har förstått er på Lopitas Isla Paradiso dialekt, för hon vet mer än någon annan på öarna om... tja, öarna/Amanda


Av Sigrid och Amanda Simselfs - 19 augusti 2013 21:23

Jag vet att detta gick väldigt fort med att jag bytte blogg osv. Ni hann inte riktigt med och förstod nog inte problemet. Men det blev bäst såhär. Jag har en egen blogg som heter mylifeasasim.bloggplatsen.se så ni kan besöka den nu också! Kommentera, fråga saker så ska jag försöka svara så gott jag kan. Skulle bli jätte glad om ni går in i gästboken, lämnar ett avtryck eller kommentar. Så tack på förhand!/Sofia  

Av Sigrid och Amanda Simselfs - 19 augusti 2013 20:37

jag hade tråkigt och spelade lite sims, så jag gjorde en vanlig eftermiddag med min sim  

Jag kommer hem helt utmattad efter skolan, 7an är en  ny utmaning för en sim  

Jag ställer min ryggsäck, i hallen och går in

Jag lägger mig på soffan och vilar ut efter den långa cykelturen hem  

Jag somnade visst till lite, och vaknar upp med en kurrande mage  

Jag kollar i kylen, inget ätbart, utom yoghurt   

Med lite müsli och bär blev det faktiskt gott  

sen lägger jag mig och njuter av det sista solskenet för året  

Sen postar jag det på Simbook  

Jag går in för att gå på toa, men ser mig själv i spegeln  

FINNAR!!!  

Och FINNAR!!!  

Sen tappar jag upp ett varmt bad för att koppla av  

Sen tänker jag på de nya eleverna, lärarna och de gamla eleverna och lärarna, jag gör upp en plan för att överleva, det ringer på dörren  

det är mina nya grannar, jag släpper in dem  

Molly berättar det senaste skvallret i sunset valley  

sen är det dags att gå  

JAg sätter mig och spelar lite tv spel, men tiden flyger förbi, plötsligt är det kvällsmatsdags ,  

Jag letar runt lite i kylen men hittar bara grönsaker, jag får göra en sallad  

Men den är oätlig  

Jag läser lite i tidningen, för att få reda på vad som har hänt och ska hända, en schackturne som jag nog skulle gilla  

Tillsist byter jag om till sovkläder och lägger mig  

Men först läser jag lite om rymden och aliens  

sen är det dags att sova



Inget roligt nu men snart ska jag göra en riktig gameplay/Amanda



Av Sigrid och Amanda Simselfs - 18 augusti 2013 19:19

JAg har hittat en jätteintressant blogg där man kan skicka in simmar och de ägaren väljer ut 8 av simmarna till "Hungerspelen" själv kommer jag att skicka in ett bidrag

Här kan du kolla in den    

/Amanda

Av Sigrid och Amanda Simselfs - 18 augusti 2013 18:29

Jag och Sofia har bråkat lite om uppdatering och sånt och vi har bestämt oss för att Sofia ska skapa en egen simsblogg. Tills vidare kommer bloggen att heta www.simselfs.bloggplatsen.se men ni får gärna kommentera nya namnförslag då namnet är temporärt  

Ledsen för förlusten/Amanda

Kommentarerna då?

Vart tog kommentarerna vägen, vi saknar er!!!

Lämna ett avtryck, det är bättre än en kommen

Presentation


Hej. Vi är två tjejer på tretton år som startat en simsblogg. Här bloggar vi om nyheter, roliheter och mera men allt relaterat till sims!

LänkLista

Downloads

Omröstning

Hur hittade ni hit?
 följde er när ni hette mylifeasasim
 följde er när ni hette simsefls
 googlade på något
 en kompis
 genom en annan blogg
 annat sätt

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate if you not speaking swedish

länkbyten

så länge har bloggen funnits till


Skapa flashcards