Welcome to the universe of Sims

Alla inlägg den 9 juli 2013

Av Sigrid och Amanda Simselfs - 9 juli 2013 20:06

 

Dethär är Avory, hon är tio år gammal. Det är en vanlig tråkig dag i sunset valley, eller... Vanlig, Det är skolavslutning. Men det är tråkigt för Avory. Avory älskar skolan. Avory sitter på en bänk vid lekplatsen och läser en bok. Boken utspelar sig i den mystiska sagostaden Moonlight Falls, huvudpersonen heter Batter Fly och är en älva. Batter är modig, äventyrlig och extremt vänlig.  

Avory får en obehagskänsla och reser si upp för att gå hem. Det är ändå inte lönt att sitta här och läsa tänker Avory  

då hon plötsligt befinner sig någon helt annan stans  

en liten eldfluga börjar flyga omkring henne, en blå eldfluga. Mycket ovanlig tänker Avory automatiskt  

Eldfluga blir större och större, Avory inser att det är en älva. Men, det är väl inte möjligt. Älvor finns inte på riktigt

tänker Avory  

-Jag är batter, Batter Fly. Presenterar sig Älvan  

-Jag är Avory, var någonstan är jag? Frågar Avory  

-I Moonlight Falls Säger Batter som om det vore självklart  

-nyss satt jag på en bänk i sunset valley, säger Avory. Sen börjar hon inse, Jag kommer inte ha någon mat, inget tak att bo under och inga rena kläder. Jag är fast i denhär boken för alltid!  

- det finns en stor kraft i Moonlight Falls och den kan nog ha fört dig hit. Om du vill kan du få bo hos mig tills vi får dig ur boken  

-Tack så mycket, det vill jag gärna  

- okej, säger Batter  

- Kom, mitt hus är ganska nära.  

-kanske inte så stort, men vi båda får plats, ursäktar sig Batter

- Skämtar du, du bor i ett slott! utbrister Avory  

- Följ mig! Battter går mot ytterdörren  

-Inte så stort, jag har bara en säng.  

-Men du kan få min sovsäck, den är varm och gosig erbjuder Batter

Hur ska det här gå, jag kommer att sova på golvet i en sovsäck i en bok tänker Avory  

- här, den är ganska ful men... den duger väl, den var min mormors. Säger Batter ocg ger Avory en Illgön sovsäck  

åh nej, det är den fulaste sovsäck jag någonsin sett  

-har du något jag kan sova i också? undrar Avory   

- Jag ska kolla, här tror jag jag har något, eller nej. Men denna, Batter söker igenom klädlådan  

-ehm, duger detta? Säger Batter och ger Avory en stor tröja med bläckfisktryck  

- Visst. jag antar att detta är bättre än inget tänker Avory besviket


vad tycker ni?/Amanda


Av Sigrid och Amanda Simselfs - 9 juli 2013 16:54

14. Vilken egenskap använder du mest?

 

Ehm... Ehm... Ehm... den var svår, Ambitiös tror jag

   

JAg gillar när mina simmar engagerar sig i något och inte bara är halft intresserade i något

eller klumpig kanske

 


Mest för att det ser roligt ut...

 

Senare idag kommer Avorys sommar

/Amanda

 

 

 


Kommentarerna då?

Vart tog kommentarerna vägen, vi saknar er!!!

Lämna ett avtryck, det är bättre än en kommen

Presentation


Hej. Vi är två tjejer på tretton år som startat en simsblogg. Här bloggar vi om nyheter, roliheter och mera men allt relaterat till sims!

LänkLista

Downloads

Omröstning

Hur hittade ni hit?
 följde er när ni hette mylifeasasim
 följde er när ni hette simsefls
 googlade på något
 en kompis
 genom en annan blogg
 annat sätt

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate if you not speaking swedish

länkbyten

så länge har bloggen funnits till


Skapa flashcards