Welcome to the universe of Sims

Alla inlägg under augusti 2012

Av Sigrid och Amanda Simselfs - 27 augusti 2012 15:20

Jag sökte lite på google och fick upp detta. Jag printscreenade för att visa er  

OMG bara...

Komentera gärna/Amanda

Av Sigrid och Amanda Simselfs - 27 augusti 2012 14:15

Vi har haft som mest 97 sidvisningar på en dag! Endast en kommentar på hela bloggen. Kommentera snälla!!! Annars tror vi att ni inte existerar på riktigt =(

/Amanda        

Roliga bilder!!!

Av Sigrid och Amanda Simselfs - 26 augusti 2012 13:46

Jag fick tipset här


Utmaningen Hotell går ut på att skapa ett hotell med 1 ägare och 7 stycken gäster, hotellets ägare ska sedan till att alla gäster har det bra och trivs.


Den här utmaningen kan spelas i vilken stad som helst, tomten ska helst vara 60x60 men om det inte finns går det bra med 64x64 eller så kan du ladda ner en mod som tillåter alla tomtstorlekar här.

Livslängden får inte vara inställd på kort, utan ska vara normal, lång eller episk.
 

Du ska skapa 8 simmar, 1 av de kommer att vara hotellets ägare och 7 kommer att vara hotellets gäster. Skapa alla simmarna i SES. Du får välja hur gamla de ska vara (Ungdom, Vuxen eller Åldring) och vad de ska ha för egenskaper, men alla "gäster" måste ha egenskapen Slabbig (så att hotellägaren kan städa upp efter dem).


Gör helst ägaren till Ungdom. Du måste ge ägaren följande egenskaper: Modig, Prydlig, Händig, Vänlig, Kockbegåvning


Du får göra två av gästerna till ett par, och om du vill kan du även bara göra 6 stycken gäster och låta paret få skaffa ett barn i spelet.


Regler:


• Inga fusk är tillåtna förutom vissa undantag:
• Vid byggandet av hotellet får du använda motherlode så mycket som du vill, men när hotellet är  färdigbyggt ska hushållets totala mängd pengar vara 1000§. Använd FamilyFunds-fusket för att ändra det när hotellet är färdigt.
• Om du använder ett färdigbyggt hotell kan du använda dig av freerealestate för att kunna köpa det till familjen i början av spelet, men se till att hushållet bara har 1000§ när du väl börjar spela.
testingCheatsEnabled true får användas, men bara för att lägga till en ny gäst till ditt hotell om en av gästerna har dött (eller om du har flyttat ut en av gästerna).


Hotellet:
• Kom ihåg att ha hotellet inställt på Bostad och inte på Allmän tomt, så att simmarna kan bo där.


• Du kan antingen bygga hotellet själv eller ladda ner ett färdiggjort hotell. Om du laddar ner ett hotell kan du behöva göra vissa ändringar.


• Om du bygger hotellet själv, se till att ha med följande:
- 8 sovrum: 1 av sovrummen måste vara nära hotellets entré (det är ägarens rum). De andra 7 sovrummen är hotellets gästers. Se till att varje sovrum har ett anknytande badrum. (Förslag på inredning: 1 säng (dubbel eller enkel), 1 byrå, 1 spegel, badrum med toalett, badkar/dusch och handfat.) Om du har drömjobb, lägg till en tvättkorg i alla sovrum.
- Ett litet eller stort gym
- En stor utomhuspool (du kan också ha med spa-bad)
- En matsal (med stolar och bord endast)
- Ett litet café för drinkar (lägg till en bar, stolar, några bort och en bänk med en kaffemaskin)
- Underhållningsrum: videospel, stora TV-apparater, sköna soffor, stafflin, fotbollsspel (lägg även till andra spel/underhållningar som följer med de expansionspaket du har).
- Ett litet bibliotek: bokhyllor, datorer osv.


• Hotellkök och tvättstuga måste skapas separat från de andra hotellrummen, och så fort du startar spelet se till att du låser alla dörrarna till rummen förutom för ägaren (använd ägaren och klicka på dörrarna, välj Lås... Alla utom mig).


• Hotellkök:
- Bör ha flera bänkar, du kommer att behöva mycket utrymme.
- Ha minst 1 eller 2 spisar, diskmaskiner, soptunnor, handfat och kylskåp.
- Får bara ha 1 dörr.


• Tvättstuga (The Sims 3 Drömjobb krävs):
- Ha minst 2 eller 3 tvättmaskiner och torktumlare.


Sysslor:
Hotellägaren är den som kommer att ha störst fokus under spelets gång. Hotellägaren måste utföra sysslorna på hotellet och se till så att alla gäster mår bra.


• Laga måltider till gästerna (frukost, lunch, middar och ev. efterrätt). Laga 2 st grupportioner i taget som du sedan serverar i matsalen. Kalla sedan hushållet till bords.
• Diska efter måltiderna
• Städa hotellrummen (tvätta kläderna (Drömjobb), städa badkar/dusch, städa toalett, städa handfat, bädda sängarna)
• Reparera trasiga saker (du får dock ringa efter reparatör om det är ett elektriskt föremål och du har en låg färdighetsnivå på händighet så du inte riskerar att dö av elektricitet)


Du får ringa efter ett hembiträde när du har råd (vilket kan ta ett tag eftersom hotellets räkningar kommer att vara ganska dyra).


Börja spela:
När du startar spelet, tilldela varje gäst ett rum (som ni kanske vet så kommer sängen som simmen sover i första gången vara den säng som den automatiskt går och lägger sig i sedan).


Låt gästerna skaffa varsina jobb, det är de som kommer att tjäna pengar och ha råd att betala räkningarna. Ge helst inte gästerna yrken (om du har Drömjobb), då det kommer vara svårt att fokusera på hotellägaren samtidigt som din sim t.ex springer runt och släcker eldar som brandman.


Hotellägaren får bli romantiskt involverad med en gäst eller en stadsbo, men försök att hålla det diskret.

/amanda

Av Sigrid och Amanda Simselfs - 25 augusti 2012 16:37

ja ehhh här är del 1  

Kate= Lila

Lillian= Blå

"Såhär ser det ut när de tänker"

 

"Vampyrologi kapitel fem. Förvandlingar. När en vampyr förvandla har männis...... Det finns ett ytterst sällsynt elexir som gör en vampy till en människa"  

Det finns ett elexir som gör vampyrer till männinskor igen. Jag måste få det

Det elexiret måste vara sällsynt. Annars skulle väl inga vampyrer existera

Jag läste i boken att det var ytterst svårt att få tag i

Oj, jag antar att du bara måste ha det elexiret   

Jag tänker göra allt för att få tag i elexiret

"Jag hoppas värkligen jag får tag i elexiret någon gång"

Jag är glad att ett sådant elexir existerar

"Jag tänker hjälpa henne att hitta det"  

Men du jag kommer hjälpa dig att hitta elexiret

Helt säkert trots att du kanske blir tvunget att riskera allt?

"Jag vill värkligen inte att något ont händer Lillian"  

Jag följer dig till världens ände för att hjälpa dig!

Du är min bästa kompis. Jag kan inte beskriva hur glad jag blir!!! Vi måste läsa igenom de vampyrfaktaböcker Jag ärvt av min farbror  

"kapitel 7 hjälpmedel. Plasma frukt är det bästa för vampyren som inte vill äta männinskor...."

"Det finns ett elexir gjort på två plasmafrukter..."  

Hittade du något? För jag hittade inget

nej jag tror inte det  

Eller jo ett elexir gjort på två plasma frukter som vi kan testa

Två plasmafrukter sa du? Det har jag nog. Det testar vi  

" Och så häller vi på Plasmajuice. Detta blir nog bra"  

"Nu testar vi om det funkar"  

Det funkade inte! Jag kommer vara en hemsk vamyr för alltid!  

Joo jag läste ju om en mycket mer avancerad sak vi kan testa...

Av Sigrid och Amanda Simselfs - 25 augusti 2012 14:01

Ja här kommer en presentation på min nya berättelse "jakten på det mystiska elexiret"


Kate= Lila

Lillian= Blå

 

Hej. Jag heter Kate. Jag är femton Vampyr år. När jag var nio var jag dödssjuk. Min farbror erbjöd sig att rädda mig. Han gjorde mig till vampyr.Nu harr jag left som vampyr i snart 110 år. Jag har levt förtryckt av Min farbror.  

Min farbror dödade allt fler helt oskyldiga människor. Tillslut gjorde jag det rätta.  

Jag lurade ut honom i solen och brände upp honom. Jag har en bästis. Hon flyttade från hidden springs För cirka 2 år sedan. Hon rymde snarare. Hon rymde från Barnhemmet efter attt hennes föräldrar dött.  

Lillian är den snällaste person som finns. Hon växte upp på en lantgård och kan allt om odling. Lillian är inte rädd för att vara sig själv. Hon går omkring i sin egen stil. Hon är den enda som gillar mig för den jag är. I skolan vill alla va med mig för att jag ser bra ut.Lillian vill vara med mig för att jag är mig själv. Lillian har ingenstans att ta vägen. Hon bor hos mig och gömmer sig för polisen.  

Vi har ingen annan än varandra och om någon av oss skulle försvinna skullen den andra tyna bort.

Jag vill inte vara en Vampyr. Det är det denna berättelsen kommer handla  om...

Vad tycks värkar den bra. Första avsnittet kommer snart

/Amanda

Av Sigrid och Amanda Simselfs - 25 augusti 2012 11:29

Vad tycker ni om Sims 3 husdjur? Jag Tycker fyra av fem. Håller någon med eller tycker annorlunda?



/amanda

Av Sigrid och Amanda Simselfs - 24 augusti 2012 21:39

Ja det är sant. Jag har sunlit tides guldutgåvan!!!!!!!

Jag tänkte lägga upp lite bilder

                           

Ja ehhhhh. De kom inte riktigt i ordning. Jag älskar det. Tänk er att bada i detta havet med årstider!!!!!!

/amanda

Av Sigrid och Amanda Simselfs - 24 augusti 2012 19:31

Ja det är sant jag ska skriva en ny berättelse. Min första korta blev inte så bra men detta lovar jag att det blir bra. Jag kan avslöja att det kommer handla om en sorgsen vampyr.

/Amanda

Kommentarerna då?

Vart tog kommentarerna vägen, vi saknar er!!!

Lämna ett avtryck, det är bättre än en kommen

Presentation


Hej. Vi är två tjejer på tretton år som startat en simsblogg. Här bloggar vi om nyheter, roliheter och mera men allt relaterat till sims!

LänkLista

Downloads

Omröstning

Hur hittade ni hit?
 följde er när ni hette mylifeasasim
 följde er när ni hette simsefls
 googlade på något
 en kompis
 genom en annan blogg
 annat sätt

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate if you not speaking swedish

länkbyten

så länge har bloggen funnits till


Ovido - Quiz & Flashcards